Fynda och pyssla :)

Blev en riktigt lyckad dag igår. Fick med mig massor med saker hem, tänka sig att lilla nynäshamns centrum har endel att erbjuda ändå.

Fick med mig:

Julgardiner, 4 panellängder 50kr hemtex
Två kuddfodral 50x60 30kr ströms
Två kuddfodral 50x50 39kr priskrossarn
Grillstekpanna 159kr priskrossarn
Skärbräda + 3 knivar 120kr priskrossarn

Sen bara tråkiga grejer så som mat och en liten träbit åt sugfisken :)

Mannen blev till och med nöjd när han kom hem så det var ju kul :) Duttig jag är mihi ^^
Det börjar bli riktigt hemtrevligt nu minsann..

Kass bild med camen men ändå :)

Gjorde ljuslyktor av gamla glasburkar igår också. Blev faktiskt rätt fint :)
Kom på det när jag sköljde ur den söta lilla senapsbruken till vänster i bild :)
Funderar på att köpa typ "snö-på-burk" och spraya dit nå fina ord så som dröm, kärlek, lycka :)

Har en massa projekt pågång faktiskt. :)

Garderobsdörrarna i hallen ska tapetseras i någon fin ljus tapet.. I dagsläget är dom träfärgade. Toadörren som är i samma färg ska målas/lackas vit. Sovrumsdörren ska förmodligen tas bort och ersättas med en gardin istället eftersom vi näst intill aldrig har den stängd ändå..


Någon av dessa tapeter funderar vi på

Sen ska ju även badrummet stylas om när det finns tid och pengar. Calle vill som vanligt göra allting stooorslaget, så som att riva ut hela skiten och göra om, kakla om m.m. Förstår absolut hans tanke, när man väl gör om borde man göra precis som man vill oavsett kostnad.. Men så jävla mycket vinner man inte på att göra om badrummet så jag har nog lyckats få in honom på andra(billigare) tankar.

  • Sätta in en duschvägg (den jag la upp förut funderar vi på)
  • Lägga in trätrall på golvet utom i duschen då.(har varit skeptisk till det eftersom jag gissar att det kommer bli superäckligt under den där trallen. Men Calle hatar verkligen det där golvet så..)
  • Byta ut den fula badrumsskåpet mot antingen ett spegelskåp eller bara en spegel. Helst med någon form av ljussättning i :)
  • Göra en svart bord(bård?)med hjälp av klisterlappar man sätter på det redan befintliga kaklet.
Ska nog rensa ur en av garderoberna i hallen också och göra till en vanlig.. jag har stört mycket kläder :S Stackars Calle, så jag invaderar hans hem :P Mohaha

Nu ska jag röja upp i sovrummet lite sen blir det frulle och mäta lite :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0