bildregn

3 rätters Middag till Martin på gång!

Varmrätten innan den åkte in i ugnen och suddig bild efterrätten!

Dansbandet Nynez på plats på jobbet!


Gamlingarna tog sig en sväng om! Sååå söta! :D

Dags för meny-och vinprovning på jobbet förljt av ölprovning och grekisk middag inne i stan

14 viner gick vi igenom, Markus som höll i det var helt grym! Mycket intressant

Våra varmrätter! :)



Ölprovning på Oliver Twist! Fick prova på Nynäsbryggeriets specialgjorda öl Tjinook som bara Oliver Twist och Akkurat har! Inte illaa! :D


Vi hamnade sedan på Akkurat och fick prova på, lambic tror jag det hette.. Öl som är ungefär som champange! Det föll väl inte mig riktigt i smaken men spännande!



En liten margarita till fördrink på den grekiska restaurangen Essperia. Smakade dock som en ren tequila!


Eftersom Margaritan på söndagen inte var att hurra för var jag ju tvungen att prova på att göra en själv. Vilket blev mycket bättre. Dock är det inte en drink i min smak..Den andra lilla gröna därimot..Citronvodka, kiwi likör, färskpressad lime och lite sodavatten..nam nam! Fint att ta en 6a margarita och en 4a drink en måndag kl 15 efter jobbet!



Måndagen fortsatte i lyxstilen! En hemalagad "grekisk" middag blev det! Färsbiffar med färsk basilika och fetaost, marinerad klyftpotatis, hemgjord tzatziki och en tomat-rödlök-och fetaost sallad med olivolja och massa kryddor!


Jag blandade även min första strawberry daiquiri som var helt fantastisk god! Damn I´m Good!
Farligt gott, man glömmer bort att det är alkohol i tills man ställde sig upp och det snurrade. Kvällen bjöd ju även på singstar som tillförde riktiga skrattattaker pga att min medspelare kanske tillhör kategorin "sjunger hellre än väl"

Det var en riktigt trött tjej som masade sig upp i tisdags för att dra av ett lunchpass på jobbet, men som idag njuter av ledighet, kl 3 bär det av in till stan för att umgås med världens bästa Therese som jag träffar allt för sällan för tillfället (ledsen i ögat)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0