historian om vårat vardagsrumsbord

Det var en gång ett bord som först stod i mina föräldrar vardagsrum.
När de sedan köpte ett nytt bord fick det gamla bordet flytta upp till min bror Jonnys rum. Där stod det ganska länge. Tiden gick och gick. Men sen en dag hade min vän flyttat hemifrån och hon behövde ett nytt vardagsrumsbord.
Aha!
tänkte min kära mor som alltid är lika givmild "Hon kan ta vårat gamla bord som står där uppe" Bordet fick då ett nytt hem på vikingavägen, där har det nu bott i ca 1,5 år. Nu var det dags för vännen att köpa nya möbler och då valdes det fina bordet bort. Då bestämde jag mig för att hämtade det för jag stod inte ut med tanke att de skulle slänga bort det.
Nu står det här i mitt och Handsoms vardagsrum.
Mamma och pappas gamla, svarta, fina, marmorbord!
Slut


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0