Hemmafru kanske?

Jag har lekt hemma fru enda sen jag kom hem idag.
Först sopade jag upp massa blomkular som jag trodde att frida hade haft ut men det visade sig vara mammas kompis som hade varit klumpig. Efter det bestämde jag mig för att sy in ett par byxor, vilket blev helt okej med tanke på att jag suger på att sy. Men men lite fantasi går allt:D
När jag var klar med det så blev jag sugen på att baka så det blev cheescake. Vilket jag trodde var busenkelt enda fram till att jag skulle vispa äggvitor! Man skulle tydligen kunna få dom lika hårda som grädde typ. Vilket jag inte lyckades med, stod säkert i 10 min och vispade den där vitslemmiga sörjan och ingenting hände. Hm?! tänkte jag, vad gör jag nu?
Jooo vi ringer farmor, bakmästarinnan:D
Och det visade sig att man absolut inte fick ha någonting annat i äggvitorna, och jag hade haft samma vispar som jag vispade grädde med:P oops,  så det var bara att kasta och ta nya ägg.! Och då funkade det minsann!
Så nu står formen fin och klar i frysen:) Sedan städade jag fint i köket eftersom det såg ut som fan efter mig, symaskin, trådar och nålar på köksbordet. Fullt med kladd på diskbänken och diskhon full med bunkar. Men nu är det skinande rent! Nu när jag har ångan uppe ska jag plocka upp lite i rummet som alltid tycks blir stökigt på nolltid.

Får se får se:P

                

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0