Lite sjukis och mycket KAP!

Idag var min ända plan att jag skulle gå en vända på stan för att hitta mig en jacka. Eftersom min vinterjacka är så väldigt lång så har jag verkligen saknat en liten kortare modell. Något som man faktiskt kan slänga på sig om man ska ut och gå eller så! Gick först till klädettan för att kolla om deras lilla utrensning hade något att erbjuda. Meeen det var bara fula jackor och dom som var lite mindre fula som jag provade satt bara helt konstigt.

Så jag gick vidare till Tess där hittade jag en väst som såg lovade ut men väl på så satt den med helt fel. Provade en fjällräven liknande jacka som verkligen var superskön och helt ok snygg.. men för priser 1499:- räckte inte riktigt OK snygg!

Knatade vidare till mitt sista hopp för dagen, Lindex. Hittade en svart, helt vanlig lite glansig jacka.. provade och jaaaa den satt ju rätt bra, 399 spänn, det kan funka tänkte jag. Kollade vidare om det fanns nått annat på rean som lockade. Hamnade borta vid barnavdelningen, där hittade jag en liknande jacka fast med päls på också. Provade 170an men den var så stor så slängde på mig 164an och jaaaajemen, den satt minsann som en smäck, checkade priset.. 249:- soooom hittat ju. Sprang även på en himla fin skjorta visste inte ens om det var en kill-eller tjej skjorta för 99 kr. Tog med mig 170an in i provrummet, men den var ungefär som en L kändes det som, så gick ut och tog, 158an, 152an och 146. För att slippa springa om det inte passade och det var minsann 146an som satt bäst,den blev lite kort i ärmarna men det vek jag bara upp så det blev trekvarts.
Väl vid kassan blev jag informerad att det var ta 2 betala för 1 på alla reaplagg.. "Tjooohoo" tänkte jag, 249:- för jacka OCH skjorta.
Sen säger kvinnan i kassan "149 kronor tack"
Jag: Vaaa nääää alltså jackan kostade ju 249:- väl?
Kvinnan:Nää den var tydligen sänkt igen.. :P 

Fick alltså både jackan och skjortan för 149 spänn tillsammans.. helt sick :D
Lite glad man blev då!
Och sen är ju jag tydligen rätt liten, det är ju alltid kul att få bevisat.. eller så är dagens barn bara fetare så dom behövt göra storlekarna större :D

Älskar att den hade en liten dragkedja på vänster bröstficka :D


Kommentarer
Postat av: Mams

Vilket kap du gjorde :) Det stavas "Enda" :P

2012-01-17 @ 12:34:10
Postat av: Mams

Ändan har man där bak under ryggen :P



2012-01-17 @ 12:35:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0