En helvetesdag som slutade i himlen

Jag vaknar av att handsome sätter sig upp och ska börja ringa någon. Jag hasar mig åt sidan för att nå min telefon, och hjärtat hoppar igång när jag ser att klockan är 09:10. Om en kvart skulle jag alltså befinna mig på körskolan för inbokad körlektion..Tankarna flyger runt i huvudet. Varför har inte klockan ringt? Hur ska jag hinna duscha?(inte duschat sen i lördags). När jag inser att jag inte har tid med massa funderingar kutar jag upp, drar på mig det närmaste och skriker sedan lite på handsome som sedan skjutsar mig. (faktiskt hans fel att jag försovit mig, han skulle ställa klockan igår kväll)

Jag är i tid men det är inte lila Berndt. Så jag får vänta på honom i tio minuter. När lektionen sendan sätter igång går allting åt helvete, kan inte ens backa ordentligt runt ett jäkla hörn, glömmer lägga ur backen när jag ska köra framåt m.m, åt helvete som sagt.
Jag hade informerat Berndt om att jag måste vara vid nynäsgård 9 över 10 eftersom jag ska med tåget. Skulle in till stan med Johanna och kolla på Makeupskolan Mariart. När klockan sedan står på 10:07 kommer vi på det och börjar gasa friskt mot nynäsgård. Men vi hinner inte såklart!
Då börjar allting brista, jag känner hur min energi nivå är nere på 0 pga den uteblivande frukosten och tårarna bränner bakom ögonlocket.

Fredrik ringer och undrar vart jag är och jag kan inte alls hålla rösten stadig. Går sedan mot bilen och hoppar in och frågar om vi inte hinner till VH, då hade klockan redan hunnit bli kvart över. Vi börjar gasa tills Fredrik inser att han måste tanka. På vägen ska jag försöka kolla när tåget kommer till vh från mobilen, vilket inte alls går bra. Jag ringer upp till Catta för att få hjälp men hon svarar inte. Ringer då till min mor, hon förstår inte alls vad jag vill eftersom jag pratar i 110km/h och hennes dator tar lång tid på sig. Då är jag redan stressad, arg och ledsen till max och slänger bara på luren. Fredrik frågar då vad tusan det är som händer. Och då brister allt, jag försöker i ilska få fram ord för att förklara vilken jävla helvetesdag det är. Han tycker då inte att det är nått att gråta för, att det inte är hela världen.. (korkade män) Just i det ögonblicket tyckte jag faktiskt det var hela världen, gud hatade mig just denna dag och jag ville bara hem och lägga mig under täcket och sova bort hela denna dag. Han vänder då i ösmorondellen och kör hem igen.

Som tur var så är Johanna så snäll och förstående så hon erbjuder sig att vänta på mig om jag tar nästa tåg.
Jag säger först nej men sedan tänker jag efter och efter många tårar och negativa tankar bestämmer mig för att åka in. Så jag hoppade på 11 tåget med sällskap av Matilda:) Möter sedan upp Johanna på söder och vi tar oss till skolan efter några om och men. Vi kollar in den mysiga skolan och går med stora leenden därifrån efter ca en och en halv timmas "intervju". (visning av skolan och massa info)

Vi käkar en god lunch och åker sedan till VH och besäker Johannas vän Andreas, blir kvar där i någon timma och skrattar och kollar på "kändisdjungeln" där någon tjej åt smaskiga saker som, masksoppa, djurpenis och massa annat mumsigt.

När jag kommer innanför dörren har mannen middagen klar. Det serveras kycklingfile med spenatpasta och PESTO:) Jättegott var det!

Nu har jag precis duschat och ska städa upp lite här hemma.

Denna helvetsdag blev ju faktiskt bra ändå till slut!

Kommentarer
Postat av: Mamms

Du borde verkligen komma hem o hämta din klockradio !!! Man ska ha frukost i magen!Tänk på reklamen, tjejen med strumpbyxorna ! Så de va inte alls konstigt att inget funka med körningen. Du va stressad o hungrig, stackarn!Men tur att dagen slutade bra ändå ! PUSS !

2009-09-15 @ 12:42:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0