tjhollahoppsansa!

En vecka på mallorca avklarat dåra! Var riktigt sweet faktiskt.
Superroligt att träffa Jessica igen!
Det blev mycket ligga vid poolen och bli terroriserad av alla andra entertainers som jobbade där, det var tydligen sjukt skoj att slänga mig i poolen, kasta vattenballonger på mig eller bara störa mig på alla möjliga vis!
Utgång blev det såklart också, det konstiga är att man inte blir alls lika full utomlands trots att man dricker 10 ggr mer! Dom måste ju spätt ut spriter med vatten eller någe!

Blev erbjuden jobb där också eftersom jag kan sjunga och "dansa" och dom behövde en sångerska i teamet! "You can go back du sweden, fix everyting with your job, then you call me and you come back to work here? YEAH" sa Jessicas supervisor till mig. Men det blir ingenting av med det vaaaa! Tråkig som man är!

Igår mådde jag askasst men pallrade iväg till jobbet ändå, fick skjuts dit och hem så det var skönt. Kände mig dock halvdöd och det hjälpte ju inte heller att man blev tillfrågad att jobb fest på kvällen. Jag sa som det var till AK som var ansvarig men sen ringde chefen och ville prata med mig:

Chef: Elin du kan väl vara schysst och ställa upp?
Jag: Alltså jag mår verkligen jättedåligt, jag är ledsen!
Chef: Aha men jag har ju varit snäll och gett dig tider kan inte du vara schysst och ställa upp då när vi sitter i skiten?
Jag: Alltså jag är ledsen , jag orkar verkligen inte, jag mår dåligt på riktigt!
Chef: Och vad menar du med dåligt då?
Jag: Jag har ont i huvudet, mår illa, har mensvärk i både rygg och mage plus förkyld.
Chef: Amen då kanske du borde varit hemma från början (spydig)
Jag: Aaa det kanske jag borde men nu gick jag iaf för att jag kände att jag inte ville ringa och sjukskriva mig på så kort varsel när jag kände att jag ändå kunde pressa mig att jobba mina timmar. Och jag fick skjuts hit och den är även snart här för att hämta mig så jag kan inte!!
Chef: Aha aja det var ju jävligt taskigt att du inte ställde upp, tack då, hej då!

Blev så himla besviken, jag jobbar alla tider han gett mig, till och med söndagar då det tar mig 2 timmar och 20 min att komma dit. Är alltid glad och trevlig och gör mitt bästa trots att han kan skälla på en för småsaker. Så säger han sådär när jag inte ställer upp på ett pass som jag för det första inte var inbokad på och dessutom har jag jobbat 7 timmar redan. Såklart hade jag kunnat göra det om jag mådde bra, självklart men fan usch att man kan bete sig sådär! Helt sinnes!

Idag blir det bara slak, hoppas på att träffa min fina vän Jon som är i stan också :) KRAMKALAS!!!


Kommentarer
Postat av: ems

Det finns många idiotiska arbetsgivare, du ska aldrig ta åt dig personligt! Man kan jobba hur många pass som helst men sen den gången man måste tacka nej så blir dom riktigt otrevliga. Uscha..

2011-08-08 @ 10:02:13
URL: http://quistiz.blogg.se/
Postat av: Mams

Sånt där skit ska man inte ta från nån chef !!! Han ska respektera sina anställda å inte bete sej som en skitstövel !!! Tack för ordet !!!

2011-08-08 @ 17:12:05
Postat av: rebbs

ååh elin jobberbjudande utomlands! tare! haha. miss you!

2011-08-09 @ 20:49:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0