mumsig kycklingsoppa

Här om dagen var jag och Johanna på konsum för att inhandla lite mat.
Jag visste inte alls vad jag skulle hitta på för middag så vi vandrade runt runt där i affären.
Som med allting så måste jag utgå från någonting. Jag valde kycklingfiléer.
Johanna rekomenderade sedan en färdig kryddig karibisk kycklingsoppa. ´ja vaför inte tänkte jag´
Slängde ner den i korgen och gick sedan och plockade på mig paprika, purjolök och broccoli.

Väl hemma tinade jag 3 filéer, tärnade och slängde ner de i pannan. Kryddade med salt, peppar, forest blend (en kryddblandning) chili och örtsalt. (kan ha haft lite paprika krydda på också)
Under tiden hade jag finhackat paprikan,purjolöken och bara gjort broccolin i bitar och slängt ner de i en kastrull med lite olja. Hällde sedan ner kycklingbitarna och hällde ner kycklingsoppan. Lät det stå och småputtra en stund smakade sedan av med lite salt och andra kryddor jag tyckte passade det.
Serverade de med lite klyftpotatis (hemmagjorde såklart) eftersom mannen behöver lite kolhydrater.
Nu i två dagar har jag ätit den som soppa bara och det funkade utmärkt:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0