Det blev en kväll på sös

Dirkekt efter bodyjamen igår ser jag att Fredrik har ringt. Jag ringer upp och hör hur han slöddrar ganska fint.
Mannen har då fått läppen spräckt och vill ha sällskap till sjukhuset för att sys ihop. Själkvart styr jag biken dit snabbt som blixten. Möttes upp av en lugn Fredrik med världens största läpp.
Vi går in och får hjälp direkt. Läkaren undersöker och konstaterar att han inte vågar göra någonting då såret går rätt igenom läppen. Så vi blir skickade i taxi till södersjukhuset.

Väl framme så får vi säkart sitta ner och vänta. Tog inte allt för läng stund innan vi blev förflyttade till väntrum c. Där fick vi vänta ännu lite till och sedan blev vi satta i ett litet rum för att vänta ännu lite längre.
En sköterska kom in och undersökte efter ett tag, frågade massa frågor och försvann sedan ut igen.
Ca en halvitmma, 40 minuter senare kommer en annan sköterska in och börjar tvätta rent såret och efter det kommer läkaren. Han tittar och beslutar om att han bara behöver sy 4 stygn på utsidan. När han precis ska börja ge bedövning och sånt får han ett viktigare larm och springer iväg. SUUUCK!!
Fick vänta ytterligare en halvtimma men efter det så var det dags. Så 20 i ett var vi klara inne på sös och ca 15 min senare kom taxin och klockan 2 var vi hemma i nynäs igen.



















Bild #1 :Sådär såg han ut när jag mötte honom, fast det var blod runt hela munnen också. Där hade nynässjukhuset tvättat honom lite.
Bild #2 :Där hade de tagit bort tejpen och skulle börja lappa ihop honom men de var då det fick larm så där satt han med sitt hål rätt igenom läppen.

Nu har jag precis klivit upp och ska snart ha körlektion.
Jag är as pigg (not) men hoppas verkligen att det går bättre på körlektionen idag än i Måndags.
Inget jobb för mig idag på stormogården som planerat men fick istället ta passet på svens på Lördag:) WIE!
Dags för frulle!

Kommentarer
Postat av: Mamms

ååå...han ser ju så fruktansvärt olycklig o eländig ut...lilla gubben då :(

2009-09-18 @ 15:51:15
Postat av: catarina

jag tror han försökte göra en hemmagjod läppförstoring, höhö!

2009-09-18 @ 23:51:49
Postat av: Anonym

Hade jag också varit om Elin var min flickvän.

2009-09-19 @ 17:14:14
Postat av: Anonym

låter som nån e väldigt avundsjuk på Bolle, som har så fin flickvän !!!

2009-09-21 @ 14:36:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0