Gummsan är kocken....

..idag för en gångs skull. Handsome hade lagt fram fläskkokletter.
Jahopp....vad tusan ska man göra med dessa klumpar tänkte jag...
Kollade runt vad vi hade på hyllorna..grabbade tag i sojen, salt, peppar och lite sambal oelek gäggade ihop det och tillsatte en klick lite turkiskyoughurt bara för att..vände ner köttet där sen in i stekpannan...lallaalaaaa..
HM? vad tusan ska man ha till? ååå hasselbackspotatis!! FAAIL...ingen potatis..aja får bli ris då!

Nästa projekt..sås. Man måste ha sås till ris. Äsch kastar väl ur kokletterna, de är ändå klara..
Hällde i lite matlagningsgrädde i gägget som var i stekpannan, tillsatte lite mer salt..smakade...hm rätt tråkigt med stak eftersmak...hmm vad kan man ha i mer da? Kollade hyllan...näää inget kul där inte. Kylen...AHAAA lite mango chutney(som för övrigt är typ jättegott) var bara lite kvar i botten men det gjorde allt susen i såsen! Rörde lite där..
Sedan såg jag att kokletterna så himla ledsna ut på tallriken..OKEJRA ni får väl vara med också..
Slängde ner dem i såsen. Och där ligger de nu och puttrar. Riset är snart klart..
Nu saknas bara Hamdsome.



Jag får väl meddela hur allt smakade senare..även betyg från handsome!

Kommentarer
Postat av: Yvve

Åh men sötid vad snäll du är! Ja eller hur, hoppar runt i dem som om de vore sneakers. Den jäkeln! ;)



Hörru, mammsen.. kan du fixa middag till mig med? Det där såg ju riktigt smarrigt ut! Hur blev det? Bra omdömme?

Postat av: Yvve

Men yeees.. va gulliga ni var idag också! Utanför vågen, jag och Linda bara utbrast i ett ååååh. Haha! Jag gillade vad jag såg :)



Uuuuh, jag var så orolig att det skulle se för mycket ut men men... va sjutton, de va show! (Och ni var riktigt grymma!!!)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0