Jag fattar det knappt själv

Läste just min vän Emelies blogg...
Hittade dessa rader i slutet

"And this saturday my childhood buddy graduates high-school. Pretty huge. So saturday will be a great day! Okey. Good night to you all."

Jag förstår det knappt själv faktiskt, "vadå är inte jag den där lilla plutten som fortfarande går i 6an på Viaskolan?"
Fuck det trodde jag!

Man tyckte att det var stort och betydelsefullt att sluta 9an i grundskolan.Man tyckte att man var så himla stor och visste allt om livet. Men då hade man någonstans att ta vägen på hösten..gymnasiet..men NU, nu slängs man ut i arbetslivet..spännande, fruktansvärt kul och LÄSKIGT. Jag känner mig inte alls redo faktiskt, jag är nästan rädd. Rädd för ovisheten, det är nu man måste våga ta chanser (citat från min mentor)..jag som är så himla rädd för att göra fel..

Det är inte alls nyttigt att sitta och fundera såhär mycket i dessa banor..Jag ser faktiskt framför mig hur jag skulle kunna stå och klamra mig fast vi en av dörrarna i entren (som Yvanna har sagt) när alla andra vitklädda galna studenter springer ut.

Ja säger bara HALLELULIA FÖR ATT SLUTA SKOLAN...hjälp

Kommentarer
Postat av: ems

Sötnos, allt kommer bli kanoners ska du se! Och på lördag smäller det ;) Puss på dig !

2009-06-03 @ 09:54:38
URL: http://goldenyouth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0