nu tänkte jag...

....köra ett riktigt uppdaterningsinlägg över helgen:)

Jag skrev sist i fredags, har suttit här och försökt minnas om jag gjorde nått skoj men jag minns verkligen inte.

Lördagen började med jobb, där fick vi strömavbrott mitt under dagen. Kanske ska meddela att det var barnensdag nere i centrum så det var galet mycket folk. Under strömavbrottet fick vi sälja saker endast kontant och skriva upp allting på lappar. Jag gav även ut handskrivna kvitton, mycket fint!
Efter jobbet drog jag och Handsome och hämtade resten av tvätten hos mor och far och käkade lite wook:)
Klockan 7 mötte jag upp Linda, Jennifer och Amanda i centrum för att sedan vandra ner till freja. Där åt vi mat och drack lite:)
Jag bestämde mig senare för att lämna sällskapet på freja och bege mig til valthornsvägen där Jessica, Ebba och Emily befann sig. När jag väl kom dit fick jag en drink i handen och sedan var allting i full gång. Det blev utgång i för stora skor med Jessica och vi ädge dansgolvet som vanligt:) Sjukt kul, blev sedan promenad hem och sova sött i sängen helt ensam eftersom Handsome jobbade natt.



Söndagen bjöd först på en tripp till ringvägen där vi åt frukost och blev roade av Linus, Hampus och Andreas (?).
När Fredrik började bli allt för rastlös bestämde vi oss för att försöka hitta något bättre ställe där man kunde bada. Det var skapligt kallt i vattnet vid ringvägen tydligen.
Så vi satte först kurs mot fågelgatan men där var det tok mycket folk så vi åkte ut mot fjätten men hittade ingen bra stans att ställa bilen. Så vi fortsatte ut mot kärringboda. Mitt i allt kom Fredrik på att man nog kunde åka bil ut till Rassa, nyfiken och äventyrlig som han är så satte vi kurs.
När vi hade kört fel några ggr parkerade vi bilen och började gå, mitt i allt skulle vi vika in på en liten stig i skogen.
Vi gick och gick och gick där i skogen, kändes som en evighet (typ 20 minuter) sedan kom vi fram till vattnet. Dåt blev att hoppa i på en gång:) Vi simmade över till andra sidan och satt där och njöt av solen en stund tills det var dags att bege sig hem igen.
Trött, seg och liiite bakis som jag var ville jag absolut inte gå samma väg tillbaka, Fredrik fick då än en gång visa prov på sitt lokalsinne, några hopp över elstängsel och vandring över hagar så kom vi fram till en gård. Där ville han inte gå in men jag tvingde honom. Vi stötte på en trevligt bonde och låtsades vara vilsna turister:P Han gav oss vägbeskrivning och 10 min senare var vi vid bilen igen!
Kvällen spenderade vi hemma hos Garpen och Netta, dom bjöd på lite mat och så spelade vi " Lika par Leka bäst " rätt kul faktiskt..Kanske för att jag och Fredrik vann ;) MOhahah! Det går ut på att man får tre situationer och sedan ska man rangordna dom från mest irriterade till minst. Den ena skriver ner vad den tycker och sen ska den andra gissa vad partnen har skrivit.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0