Bankärenden och finbesök:D

Har haft en ganska rolig dag idag ändå haha, pratat med människor jag aldrig pratat med förut.
Varit en gnutta förbannad och skrikit ut i klassen anledningen hahaha:D Ganska roande det med.

Blev ner till banken och betala klänningen och fixa internetbank och dosa efter skolan idag:)
Fick sällis av lilla Lindutt! :D
Pratade i tele en massa med Fanny när jag kom hem och sedan gjorde jag lite food.

Johanna kom förbi en sväng och lånade en klänning tills på lördag då hon tydligen ska på någon häftig fest:D
Hon kommer hit innan så ska jag fixa hennes hår och så!:D

Natalie kommer ju hit på fredag det har jag nästan glömt att nämna.
Hon blir antagligen kvar hela helgen. (igel) ;) neeeda blir nog mys.
Blir jag inte ensam på alla hjärtans dag iaf!:D

Har bestämt mig för att bojkotta den dagen i all framtid. Varför ska man bara vara extra gullig mot någon man håller kär på en bestämd dag. Det är väl mycket roligare om man gör någonting fint någon helt random dag så den andra får en liten överraskning typ!:D
+ att den dagen endast hittats på för att affärerna ska tjäna pengar!

NEJ jag är inte BITTER! :P

Kommentarer
Postat av: Linda sundfuckinlöf

ELIN, vill bara klargöra en sak!

Alla hjärtans dag är INTE påhittad för att affärerna ska tjäna pengar utan är till minne av Valentino, en man som levde för tusentals år sedan som led martyrdöden efter att ha stridit för att få viga unga människor. han led martyrdöden trots att han kämpade för kärleken!

2009-02-12 @ 10:04:44
Postat av: Sara

Jag vill också ha natta .. kan vi inte dela? Du får halva och jag får halva ? :D

2009-02-12 @ 10:17:31
URL: http://dox.blogg.se/
Postat av: THE ONE AND ONLY! //Valentinius

Linda Linda Linda!..

EN AFFÄRS IDÈ!!

Denna hysteri började för visso redan på slutet av 400-talet av den katolska kyrkan av ett "helgon" (Valentinus)men vem lr vad denna man var är det ingen som vet.. Namnet Valentinus dyker upp i vissa historiska dokument vid 200-300 talet men ingenting konkret..Det sägs att under medeltiden var det teater föreställningar om fåglar att dom sökte sin "partner" under mitten av februari månad som ledde till att pojkar och flickor vart inspererade och började fundera på vem som skulle bli deras valentin. Men det var först på 1300-talet i england och frankrike som detta blev en Fest för ungdomar och förälskade,det var då "helgonet" började förknippas till kärlek.

En Del Fantasi berättelser beskrivs en man som i ditt inlägg vara förknippad till kärlek uppkom någonstans under medeltiden.



Men kul att du försökte!

2009-02-12 @ 13:59:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0