Bröllopet

I lördags var det som nämt dags för bröllop.
Klockan 9 mötte jag upp Lina för att gå ner till konsum när att köpa frukost:)
Vi köpte lite färska frallor, pålägg, juice m.m. Sedan gick vi upp hit till lägenheten och fixade i ordning allting:)
När vi var supermätta började vi med förberedelserna inför bröllopet, håret skulle lockas, sminket skulle på, naglarna skulle piffas upp och kläderna skulle på. Även fast vi var ute i god tid fick jag stressa på slutet. Men vi blev riktiga puddingar:)

När vi var klara knatade vi ner till Göran och Gunilla för att sedan hoppa in i bilen och sätta fart mot Sorunda kyrka.
Det blev ca en kvart, 20 minuters väntan innan man fick komma in i kyrkan och sätta sig. När alla var inne så såg man Daniel(brudgummen)Kim och Fredrik tåga fram till altaret. Dom var rikigt stiliga, Fredrik och Kim i Smoking och Daniel i frack.
Redan när bröllopsmarshen satte igång blev mina ögon tårfyllda. Alla vände sig om och enn skynde drogs undan. Först kom lilla Miranda som blomster flicka och slängde ut rosen blad. Efter henne kom Netta, hon var sagoligt vacker med en vit klänning med vinröd kant upptill och en bred vinröd rand över ryggen och ner på släpet, lockar i håret och en fin tiara i håret. Där kan jag säga att inte ett öga var tortt. Hon var så himla vackert. Själva vigseln gick väldigt fort måste jag säga. Presten var himla check och ungdomlig kanske man kan säga.

När vigsel var över gick vi allesammans ner till Bygdegården, vi blev serverade ett glas rosé (som fylldes på många ggr, iaf för mig och Lina, vi måste sett törstiga ut för servitriserna kom hela tiden och frågade om påfyllning) Sedan blev det en väldigt lång vändan medan Brudparet skulle fotograferas. Efter ca en timma kom de glidandes i en röd liten bubbla, Cab såklart:) Då fick vi gå in i salen och sätta oss. Jag och Lina var placerade på komisbordet med massor med annat trevligt folk:) Här kom det lite tal och lite sång medan vi väntade på maten.
Maten bestod av en buffé som innehöll, sallad, skinka, rostbiff, räkor, oliver, fetaost, kycklingspett, bröd, potatisgratäng, fläskfilé m.m. Verkligen jättesmarrigt!
Middagen fortsatte med lite tal, sång av Jonas Paulsson, och även allsång!

När middagen var över plockades alla bord bord och festen satte igång. Alla hade verkligen jätteroligt, det var mycket dans och alla var trevliga och glada!:)

Jag orkar tyvärr inte läga upp alla bilder här, så ni får kika på min facebook:)
http://www.facebook.com/profile.php?id=559570364&ref=name#/album.php?aid=147853&id=559570364&ref=mf

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0