Hejsan hoppsan Sverige:D

Anledningen till att jag inte ha skrivit om min egyptenresan är för att jag nu har skrivit det två ggr och båda gångerna har det försvunnit. Att jag aldrig lär mig att kopiera texten innan jag sparar. (det kommer jag göra denna gång)

Lite allmänt om resan da. Flygresorna gick fint, maten var väl inget att hurra för kanske. Man fick nästan som ett slag i ansiktet av värmen när man skulle gå av planet. Hotellet var jättefint och STORT, nästan för stort. Man tröttnade på maten ganska fort. Alla efterrätter smakade bara socker eller ingenting. Alla araber var på mig som flugor, antagligen för att jag är blond. Om jag någongång åker dit igen ska jag färga håret mörkt innan!! Ebba gnällde om var och varannan sak, hade stor lust att ta livet av henne ibland. Det var ca 40 grader på dagarna och 30-35 på kvällarna. VARMT!! Ändå är jag inte neger, konstigt!:P Massa äventyr gjorde vi också och det kommer här:D

Vi har snorklat tre ggr. Första gången var en tre timmar trip med en liten båt. Det var helt okej. Andra gången blev det en heldag från en stor båt. Det var bättre, mera tid på sig:) Och sista gången var från stranden som faktiskt var bäst. Helt sjukt mycket fiskar
Sedan besökte vi beduinerna i öknen, där red vi lite kamel och körde fyrhjuling:) Så jäkla kul var det!!:D:D Och alla såg ut som alibabas rövare för man hade en duk runt nyllet:P haha Det var mest varmt.
Vi åkte såklart till Kairo för att kolla på pyramiderna också. Jag blev tyvärr åksjuk så jag missade museeumet för jag var utanför och spydde lite. De ni, inte många som spytt i Kairo:p Men pyramiderna och svingsen fick jag se:) Vi fick även gå in i Cheopspyramiden som är den största. Det var rätt ballt!:D

Men det häftigaste vi gjorde var att vi dök. Helt faktastiskt, det är nog det bästa jag gjort i hela mitt liv alltså:) Så grymt mycket färger, det var som att simma i ett gigantiskt akvarium. Om jag åker tillbaka dit ska jag lätt ta dykarsertifikat:D
Shoppa gjorde vi också såklart:) Var ganka billigt, om man var bra på att pruta dvs. För det skulle man göra ÖVERALLT!
Fick med mig en hel del grejer hem faktiskt:D

Orkar inte lägga upp alla bilder här, men dom ligger ute på facebook om ni har missat dom:D
That´s al:D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0